2011. április 8., péntek

Szőlőmagos, kakaóvajas szappan hibiszkusszal és bodzával


Újra szőlőmagolajat használtam kakaóvajjal társítva. Száraz, igénybe vett bőrre készült ez a szappan pálmarózsa illóolajjal. Őrölt hibiszkuszvirág és bodzabogyó került még bele.
A bodza késlelteti a bőr öregedését, a hibiszkusz frissíti és feszesíti a bőrt. ( reméltem, hogy a gyönyörű ciklámen és sötétlila őrleményből valami érvényesülni fog, de a hatását ez nem befolyásolja!)
A szőlőmagolaj könnyű, nem filmképző olaj, gyorsan beszívódik a bőrbe. Antioxidáns, sejtfalvédő hatása miatt a leggyakoribb „anti aging”, bőröregedés-gátló olaj, az érett bőr és a szemkörnyék kitűnő ápolószere.
A kakaóvajat a legjobb nedvesítőnek is nevezik. Évszázadok óta használják a bőr puhaságának megőrzésére. Egyike a legstabilabb, magasan koncentrált zsíroknak, amely testhőmérsékleten olvad és azonnal felszívódik a bőrben. Magas E vitamin tartalma van. A kakaóvajat gyakran ajánlják ekcéma és dermatitis kezelésére. Védőréteget képez a környezet és a bőr között és segíti a nedvesség megtartását.
A pálmarózsa illóolaj ösztönzi az új sejtek növekedését, szabályozza az olajtermelést, hidratálja és felgyorsítja a gyógyulást. A pálmarózsa hasznos a száraz bőrre. Gyulladáscsökkentő így alkalmazható ráncok, dermatitis, ekcéma, pikkelysömör esetén. Az olaj antibakteriális, gombaellenes, és vírusellenes tulajdonságokkal rendelkezik.
érési idő min.4 hét (kb május közepe)

4 megjegyzés:

Edina írta...

jól hangzik!!

Anikó írta...

Gizus, isteniek a szappanok, amit rendeltem tőled, nagyon jó a bőrömnek mind a három, egy élvezet a fürdés, hogy bőven szappanozhatom a bőröm és nem húzódik utána, nem viszket. Annyira örülök, egész más a közérzetem.
Közben rájöttünk, hogy az ekcémát is mi okozta, egy vízlágyító, ami a melegvízhez lett adagolva,mert itt borzasztóan kemény a víz, így minden mosogatásnál, fürdésnél érintkeztem vele, nos ez most megszűnt és a szappanok is csodásak, a kezem is lassan gyógyulófélben van, szóval végre rendben leszek. Nagyon köszönöm, és jelentkezem majd:-)))))

Gizus írta...

Húha!

Ezért érdemes ezt csinálni! Örülök, hogy segíthettem és hogy szereted őket! Ezek mindig arra sarkalnak, hogy még nagyobb odafigyeléssel készítsem a szappanjaim! Köszönöm neked!

Nikolett írta...

Szia Gizus, mi még nem ismerjük egymást /Edina blogját olvasva klikkeltem Rád/, de én szeretnék egy ilyet, ha megoldható? nikolett.manager@gmail.com